LESSONS

Fel Mazi

انواع فعل ماضی


1- ماضی ساده:  بن ماضی + شناسه ها { م , ی , د , یم , ید , ند } رفتم ، رفتی ، رفت ، رفتیم ، رفتید ، رفتند.

2- ماضی استمراری: ( می + بن ماضی + شناسه ها ) می رفتم ، می رفتی ، می رفت ، می رفتیم ، می رفتید ، می رفتند.

3- ماضی نقلی: ( بن ماضی + ه + شناسه ها )  { ام ، ای ، است ، ایم ، اید ، اند } رفتم ام ، رفتی ای ، رفته است ، رفته ایم ، رفته اید ، رفته اند.

4- ماضی بعید: بن ماضی + ه + صفت معمولی { بودم ، بودی ، بود ، بودیم ، بودید ، بودند } رفته بودم ، رفته بودی ، رفته بود ، رفته بودیم ، رفته بودید ، رفته بودند .

5- ماضی التزامی: بن ماضی + ه + صفت معمولی { باشم ، باشی ، باشد ، باشیم ، باشید ، باشند } رفته باشم ، رفته باشی ، رفته باشد ، رفته باشیم...

6- ماضی مستمر: داشتم میرفتم ، داشتی میرفتی ، داشت می رفت ، داشتیم می رفتیم ، داشتید میرفتیم ، داشتند می رفتند.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی